SAMBUTAN MAULIDURASUL 1431H

Hari ini, Isnin, 15 Rabiul Awal 1431H bersamaan 1 Mac 2010, SMA Maarif mengadakan Majlis Sambutan Hari Kelahiran Rasulullah SAW. Sambutan dimulai dengan semua pelajar dan guru berhimpun di padang permainan mengikut Unit Uniform. Suasana amat ceria kerana guru dan pelajar-pelajar lelaki memakai pakaian lengkap baju melayu. Guru dan pelajar perempuan pula memakai baju kurung mengikut warna yang telah dipilih untuk Unit masing-masing. Berkumandanglah laungan selawat ke atas junjungan besar Muhammad SAW.
Setelah semuanya bersedia, perarakan dimulakan melalui jalan sekitar sekolah dan kompleks rakan muda dengan laugan selawat. Inilah kali pertama, seingat saya, pihak sekolah ini mengadakan perarakan Malulidul Rasul. Tahniah, diucapkan kepada Pengurusan sekolah yang telah mengambil inisiatif yang amat bermakna ini.
Selepas itu, pelajar-pelajar mengikuti beberapa program yang telah diatur oleh pihak Badan Dakwah. Antaranya ialah forum dan pertandingan pidato. Setelah semua acara dilangsungkan, majlis penyampaian hadiah kepada pelajar-pelajar yang berjaya diadakan. Akhirnya, pelajar-pelajar menikmati jamuan ringan yang disediakan oleh pihak sekolah.
Semoga sambutan hari ini, mengingatkan pelajar-pelajar tentang kelahiran insan yang mulia di muka bumi ini. Dan memberi sedikit pengetahuan tentang Rasulullah SAW.